donderdag 12 augustus 2010

Hij is er weer...


Ik kreeg vanmorgen een mailtje van mijn favoriete woonwinkel in Groningen 'Laif en nuver' dat de nieuwe uitgave van mijn lijfblad Jeanne d'Arc Living weer uit was.
Een heerlijk blad met een grote schat aan prachtige foto's van de mooiste interieurs in Scandinavische stijl.
Overwegend wit, oud en verweerde spullen die zo'n interieur maken tot een heerlijke rustgevende ruimte die ik zelf thuis ook zoveel mogelijk probeer na te bootsen.
Ik houdt niet van nieuw en strak, het doet zo koud aan, het moet bij mij geleefd hebben, een geschiedenis hebben die ik vaak niet eens ken, vandaar ook mijn drang om van iets ouds iets te maken wat weer een hele tijd mee kan.

Ik ga vanavond na m'n werk even door naar de stad om het blad te halen, even heerlijk weer inspiratie opdoen, verdrinken in al die mooie dingen en kijken hoe ik het thuis weer toe kan passen....

2 opmerkingen:

  1. Oehh, dan krijg ik hem ook bijna :) Jippie.. op zo'n moment mag het best regenen, kaarsjes aan borreltje erbij :)
    Heerlijk, genietse!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Trea,

    Ik ben nog een beetje (lees: erg) nieuw in de wereld van brocante en heb het eigenlijk nog maar een paar maanden geleden ontdekt. Zo mooi! Zodoende kwam ik jouw blog tegen, leuk hoor, om te zien wat een mooie dingen jij maakt!
    Ik heb nog een paar leuke meubelstukken staan en zou het best eens willen proberen, maar vraag me af met welke verf de meeste mensen werken. Ik heb een pot Painting the Past gekocht (krijtverf), maar dat is best enorm prijzig. Mag ik je vragen welke verf jij gebruikt?? Alvast enorm bedankt!

    Hartelijke groetjes,
    Margreet
    (dutchpagan@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen